Rychlý kontakt

ZŠ  - 518 375 241

MŠ - 518 375 101

ŠJ - 518 375 136

školní družina - 518 326 975

email: zshovorany(zav)email.cz

Akce školy

ZÁŘÍ

1. 9. Slavnostní zahájení nového školního roku


1. 9. Odevzdávání učebnic - 3. - 9. ročník - 7.45 - 11.20


2. 9. Rozdávání učebnic - 7.45 - 11.20


2. 9. Mezitřídní spolupráce mezi 6. a 9. ročníkem


3. 9. Adaptační program - 6. A - KROK Kyjov


4. 9. Adaptační program - 6. B - KROK Kyjov


4. 9. Mezitřídní spolupráce 1. a 5. ročník.


10. 9. Třídní schůzky rodičů - od 16.30 v jednotlivých třídách


15. 9. Dopravní výchova - 3. a 4. třída - dopravní hřiště Kyjov


16. 9. Vodní království lesa - projektový den 6.A - Lipka Brno


16. 9. Vrabčákovy ptákoviny - projektový den 7.A - Lipka Brno


21. 9. Vodní království lesa - projektový den 6.B - Lipka Brno


21. 9. Vrabčákovy ptákoviny - projektový den 7.B - Lipka Brno


29. 9. Les všemi smysly - projektový den 3. třída - Lipka Brno


29. 9. Lesní naučná stezka - projektový den 5. třída - Lipka Brno


30. 9. Les všemi smysly - projektový den 2. třída - Lipka Brno


30. 9. Lesní naučná stezka - projektový den 4. třída - Lipka Brno



1. 10 Plavecký kurz - 4. třída - plavecký bazén Ratíškovice

Logo_opvk_male

Masopust

V týdnu od 24. – 28. 2. se děti ve druhé třídě seznamovaly s jednou z lidových tradic, která se drží ještě na vesnicích, a to Masopust.

Děti zhlédly video z „Obchůzky maškar na vesnici“, pracovaly s textem a obrázky vztahujícími se k tradici, naučily se zpívat i tančit tradiční „Šavlový tanec“, vyzkoušely si výrobu masopustního sladkého pečiva „BOŽÍ MILOSTI“ a nakonec se vydováděly na masopustním reji masek. Doufáme, že se některé tradice budou stále dodržovat a budeme se snažit ve škole dětem další připomínat.

Img_2364Img_2385

Img_2388Img_2391

Img_2410Img_2417

Img_2412Img_2413

Img_2415Img_2403

Img_2419

Nácvik polonézy

Žáci 9. tříd se od října svědomitě připravují na slavnostní polonézu, jíž zahájí 26. společenský ples, který se uskuteční v sobotu 7. března 2020 v sále Zemědělské a.s. v Čejkovicích.

P1210103_2P1210104_2

P1210106_2P1210107_2

P1210108_2P1210110_2

P1210111_2P1210112_2

P1210115_2P1210119_2

 P1210120P1210121

P1210124P1210125

P1210126P1210127

 P1210128P1210133

P1210129P1210131

P1210136P1210137

P1210138P1210139

P1210140P1210141

P1210143P1210145

Den naruby

Den naruby   

     Ve čtvrtek 6. února opět po roce proběhl na naší škole celoškolní projekt „DEN NARUBY“.

A proč den naruby? Nevyučovali totiž učitelé, ale na učitele si zahráli žáci 9. ročníku. Ve dvojicích odučili jednu, popřípadě dvě vyučovací hodiny. Všichni zúčastnění deváťáci se snažili a pro většinu to byla určitě cenná zkušenost. K výuce se dostavili všichni „náhradní učitelé“, i když někteří měli menší zdravotní potíže. Všichni deváťáci za svou snahu získali certifikát „Hodinový učitel“.

 dojmy žáků 9. ročníku

Co tě napadlo, když ses dozvěděl, že budeš vyučovat jinou třídu?

  • že to asi nezvládnu, ale nakonec to dopadlo dobře
  • dopadne to blbě, nebude mi rozumět
  • představoval jsem si, jak budu učit a jak to bude super věc být učitelem na den
  • nová možnost, jak se rozvíjet
  • těšila jsem se, ale hned potom jsem dostala trému
  • že to dopadne hrozně, celkový strach z toho, že něco udělám blbě
  • byla jsem chvíli ve stresu, jestli vše dopadne dobře, ale dopadlo to líp, než jsem očekávala
  • že to pokazím
  • že to bude divné
  • že chci učit bratra
  • zajímalo mě, kterou budu mít třídu a co budu učit, doufala jsem, že budu na 1. stupni
  • bral jsem to tak nějak jako takovou „školní tradici“
  • že zjistím, jestli je obtížné vyučovat
  • že to bude určitě velká legrace

 Co pro tebe bylo při výuce nejobtížnější?

  • zaplnit celou hodinu různými aktivitami, protože nám zbylo ještě hodně času
  • mluvit srozumitelně, aby tomu rozuměli
  • trapné ticho, když jsme nevěděli, co dělat
  • překonat stres před dětmi a hlavně neudělat nic trapného
  • rozhodně mluvit plynule, nahlas a nezadrhávat se
  • mluvit s tolika žáky
  • držet se plánu učení a nepůsobit přísně
  • ze začátku asi mluvit, ale potom to přešlo
  • nejobtížnější bylo se správně vyjadřovat
  • strach z neúspěchu
  • mluvení a stres
  • najít ovladač od projektoru
  • nejtěžších bylo asi prvních deset minut, než jsem se s nimi seznámila a taky nervozita
  • bála jsem se, že si zlomí nohy, protože pro bonbónky všechno

 Jak reagovali žáci ve třídě, ve které jsi učil?

  • čekala jsem, že se nebudou hlásit a odpovídat, ale naopak byli aktivní a hezky se zapojovali
  • myslím si, že byli trochu klidnější než normálně, protože nevěděli, co od nás mají čekat
  • někdy se zasmáli, ale většinou dávali pozor a byli hodní
  • byli trochu zaskočení, že je přišel učit někdo jiný
  • bavilo je to, smáli jsme se, takže myslím, že v pohodě
  • myslím si, že je to docela bavilo a můj výklad pochopili
  • odpovídali, byli čilí
  • byli celou hodinu potichu a dávali pozor
  • žáci byli aktivní, nebáli se zeptat, reagovali na vše, na co jsme se zeptali

 Zaskočilo tě něco při výuce?

  • zaskočilo mě to, jak moc dobře to probíhalo
  • ani ne, měli jsme všechno připravené
  • ani ne, věděl jsem, že to učitelé nemají lehké  a že  když jim ty nervy rupnou, tak to po dnešku chápu
  • myslel jsem si, že to bude mnohem těžší, takže mě zaskočilo to, že to nebylo tak hrozné
  • že se žáci nebáli mluvit
  • že žáci měli všechno moc rychle hotové

 Jaké jsou tvé celkové dojmy z výuky?

  • jsem ráda, že jsem si to vyzkoušela a celkem mě to i bavilo
  • hodně kladné, ale asi bych to nemohla dělat jako moje budoucí povolání
  • podle mě je den naruby skvělá věc, vžijete se do pocitu, jak učitelé každý den učí a uvědomíte si, jak je to náročné něco žáky naučit
  • podle mě by bylo lepší, kdyby byl den naruby 28.3.
  • bylo to super, klidně bych v tom pokračoval, ale na učitele nepůjdu
  • bavilo mě vyvolávat žáky
  • moc jsem si to užil a možná bych si to i zopakoval
  • užil jsem si to, byla to spíš kladná zkušenost
  • nechápu, na co si učitelé furt stěžují
  • učitelem asi nebudu, ale zkušenost je to dobrá
  • moc mě ta hodina bavila, zopakovala bych si to ještě jednou

 A jak hodnotili výuku „nových učitelů“ jejich žáci?

 1. třída

Dětem se nové paní učitelky líbily. Holky měly hodinu pěkně přichystanou, s její přípravou jsem jim pomohla. Dětem dávaly za odměnu razítka. V příštích hodinách by holky mohly mluvit hlasitěji.

 2. třída

Dětem se výuka deváťáků líbila. Děvčata vybrala odpovídající úroveň výrobku pro 2. třídu a děti to moc bavilo.

 3. třída

Hodina angličtiny se nám líbila. Byla legrace. Hra byla super. Naučili jsme se nová slovíčka, začali jsme novou lekci a naučili jsme se novou písničku. Deváťáci ale mohli mluvit víc nahlas.

Hodnocení paní učitelky: Oba žáci měli rovnoměrně rozdělené úkoly, které byly dobře zvolené a připravené. Občas mohli zvolnit tempo.

 4. třída

Den naruby se dětem líbil, těšili se, až je jejich starší spolužáci v roli učitele naučí něco nového. Nejvíc se dětem líbil laskavý přístup, matematické hry a sladké odměny, které získávaly za vítězství ve hře.

 5. A

  • Hodina se mi s deváťáky moc líbila. Krásně se na tu hodinu připravili, ale někdy to neměli tak plynulé jako naše paní učitelka. Byla s nimi větší sranda, než jsem čekala.
  • Bylo to moc super, šlo vidět, že jsou chytří a snaží se, ale někde byly ještě ty nejistoty. Uměli to dobře vysvětlit. I naší paní učitelce se líbili.
  • Hodina se mi moc líbila, protože byla srandovní. A deváťáci ji zvládli perfektně. Poklona pro ně.
  • Líbilo se mi, že alespoň jednou byl každý žák u tabule a každý si to mohl tím pádem vyzkoušet, být vyvolán žákem deváté třídy. Můj vlastní závěr je takový, že dávám „palec nahoru“.
  • Líbilo se mi, že když měl někdo něco špatně, tak mu pomáhali. A nedávali nám příliš těžké úkoly.
  • Líbilo se mi na nich, že dokážou vysvětlovat skoro jako paní učitelka. Asi bych to ale nevydržel mít je celý rok. Přesto jsem byl rád, že nás jednu hodinu učili a chtěl bych jim za tuto hodinu poděkovat.
  • Líbilo se mi, že se snažili zapojovat všechny a že jsme se nenudili. K tabuli chodili i ti, kteří se jindy moc nezapojují.
  • Mně se líbilo, že pěkně psali a malovali geometrická tělesa.

 5. B

  • Hodina s deváťáky se mi líbila, ale byla moc krátká. Deváťáci byli moc tiší.
  • Líbilo se mi, že jsme hráli vybíjenou.
  • Byli na nás hodní.
  • Nelíbilo se mi, že nehráli s námi.
  • Líbilo se mi, že jsme hráli vybíjenou, ale nelíbilo se mi, že jsem se nespotil.

 6. A

  • V dějepisu se mi líbilo, že jsme hráli opakovací bingo a v ORv, jak jsme přiřazovali lístečky k obrázkům. Tyhle dvě hodiny se mi moc líbily.
  • Líbilo se mi, že jsme v ORv chodili po chodbách a hledali lístečky.
  • Hodina dějepisu mě docela bavila. Jsem ráda, že už jsem připravená na test a nemusím se zas tak moc učit.
  • V ORv mluvili trochu potichu, ale hra hledání lístečků mě bavila. Oba mohli trochu víc mluvit.
  • Hodina ORv se mi líbila až na to, že mě učila vlastní sestra.
  • Líbilo se mi na tom vše.

 6. B

  • Holky v češtině byly moc fajn, měly hezky nachystané aktivity, ale mluvily celkem potichu. Ale největší plus pro holky za bonbóny. Kluci v přírodopisu byli v pohodě, jenže zápisky diktovali hodně rychle.
  • Hodiny byly dobré. Líbilo se mně, že jsme moc nepsali.
  • Byla zábava, mluvili někdy potichu a někdy moc rychle.
  • V češtině se mi líbilo, že jsme se zasmáli.
  • Líbilo se mi, že se nebáli a že nám holky dávaly bonbónky.
  • Kluci mluvili moc rychle, ale měli pěknou prezentaci.
  • Líbilo se mi to, bylo to něco jiného než normální hodina.

 7. A

  • V angličtině byly holky dobře připravené, hodně mě to bavilo. Byly super aktivity. Kluci v matematice byli také dobře připravení. Některé úkoly byly těžší, ale dobře provedené.
  • Hodiny matematiky i angličtiny se mi líbily, hráli jsme různé hry a dostali jsme odměnu.
  • Dnešní den naruby byl super. Moc se mi líbilo, jak to měli nachystané. Byli trošku nervózní, ale to k tomu patří. Myslím, že by z nich klidně mohli být učitelé.
  • Bylo to super, ale holky by mohly mluvit trochu hlasitěji. Byl bych rád, kdybychom s nimi měli víc předmětů.
  • Holky byly bomba, byla s nimi sranda. Konec hodiny byl cool, až na to vybírání nejhezčího kluka a holky. Borci taky byli super, měli bohatý program až na to, že matika není moje silná stránka a úkoly byly pro mě trochu těžší.
  • V angličtině se mi líbilo, že jsme neseděli pořád na jednom místě. V matice to bylo taky super, jedničky skoro zadarmo, hry a hlavně procvičování.

 7. B

  • Byla to prima a švanda, bavilo mě to kvůli jejich příkladům. Byli dobří.
  • Měli to hezky připravené. Když někdo něco nechápal, zřetelně mu to vysvětlili. Bavilo mě to.
  • Bylo dobré, že se nám věnovali, když jsme nic nevěděli. Líbily se mi úkoly, které si pro nás připravili. Někdy se zasekli, ale měli to dobře připravené.
  • Měli to dobře přichystané, ale mluvili potichu.
  • Hodina s klukama se mně líbila. Mohli s námi víc mluvit, ale jinak fajn.
  • Tento den mě vždy potěší, protože to je vždy něco nového.
  • Měli to dobře připravené a snažili se. Když jsme něco nevěděli, tak nám to dokázali vysvětlit. Trošku mi vadilo to, že když jsme něco nevěděli, tak nám poradili a hned řekli výsledek.
  • Měli to dobře připravené, ale někdy jim trvalo, než něco řekli. Pracovali jsme ve skupinách, což bylo fajn.

 8. A

  • Mluvili potichu, jinak to bylo dobré. Líbila se mi aktivita za lízátko.
  • Hodina byla v pohodě, oba dva se snažili. Hodina byla tichá, ale to bylo naší chybou.
  • Šlo vidět, že byli nervózní, ale měli to hezky naplánované a vymyšlené. Hodina se mi líbila.
  • Bylo to zábavné. Bavilo mě to a mohli by to zopakovat.
  • Bylo to celkem zábavné, dostatečně vše vysvětlili, ale byli moc tiší.
  • Bylo to pěkné, pokusy byly fajn, moc jsem si to užil, byla sranda, paráda! Nemám co vytknout.

 8. B

  • Matika byla super. Honza K. uměl před tabulí dobře vysvětlovat. Chemie byla taky super, ale někdy mluvili až moc potichu.
  • Chemie mě taky celkem bavila. Chemie mě baví i normálně, ale teď to bylo ještě lepší.
  • Hodina matematiky byla skvělá, líbilo se mi, že byla trošičku uvolněnější.
  • V matematice se mně líbilo, že jsme nepsali moc do sešitu a neměli jsme úkol. V chemii se mi líbily pokusy na konci hodiny.
  • Dobrá hodina, u které zábava nechyběla. Kluci by dokázali normálně učit, neměli problém s mluvením a humoru bylo dostatek.
  • Chemie byla zajímavá, zvláště obarvování plamene různými kovy. Učitelé byli super. I v matice to bylo super. Díky Honzo a Honzo!
  • Chemie byla taková klidná a tichá. V matice bylo dobré to kouzlo na konec.

 Dsc_0144_2Dsc_0146_2

Dsc_0150_2Dsc_0152_2

Dsc_0154_2Dsc_0158_2

Dsc_0165_2Dsc_0167_2

Dsc_0174_2Dsc_0175_2

Dsc_0178_2Dsc_0180_2

Dsc_0183_2Dsc_0186_2

Dsc_0197_2Dsc_0202_2

Dsc_0206_2Dsc_0209_2

Dsc_0213_2Dsc_0216_2

Dsc_0217_2Dsc_0223_2

Dsc_0226_2Dsc_0230_2

Dsc_0233_2Dsc_0234_2

Dsc_0236_2Dsc_0238_2

Dsc_0242_2Dsc_0251_2

 

Palačinkový duel

Krmení pro ptáčky

Žáci 2. třídy, 5.A a 7.B vytvořili různé formy krmení pro ptáčky, které potom rozvěsili na keře a stromky v okolí školy.

P1210063P1210065

P1210070P1210072

P1210073P1210079

P1210084P1210092

P1210094P1210097

P1210098P1210102

Dar pro děti s mentálním postižením Domova Narnie

Charita-1_3

Charita-2_3

Den otevřených dveří pro rodiče prvňáků

16. prosince 2019 měli rodiče možnost navštívit své děti ve výuce. V první hodině českého jazyka mohli rodiče vidět, jaká písmena už známe a co s nimi umíme. Řekli jsme básničky k jednotlivým písmenům, vytleskávali jsme slabiky, četli slova a věty. Druhá hodina se nesla v podobném duchu. Místo písmen přišla na řadu čísla, pohybová cvičení a matematické hry. Vše jsme se snažili propojit pohybem a zpěvem. Doufáme, že se rodičům s námi strávený čas líbil a budeme se těšit na další setkání, ve kterém jim ukážeme naše další pokroky.

P1210035P1210036

P1210037P1210038

P1210040P1210041

P1210042P1210043

P1210044P1210045

P1210047P1210048

P1210049P1210051

P1210053P1210055

 

Vánoční koncert školního pěveckého sboru a výstava žákovských prací

    V pátek 13. prosince se v prostorách hovoranské sokolovny uskutečnil vánoční koncert. Sólisté, sbor 2. stupně i celý školní sbor zazpíval známé i méně známé koledy, písně se zimní a vánoční tématikou a lidové i populární písničky. Do některých písní se podařilo zapojit i obecenstvo.

     A nebyl to jen koncert, který se hostům líbil. Byla to i výstava výtvarných prací žáků naší školy. Návštěvníci sokolovny odcházeli domů slavnostně naladěni adventní atmosférou.

 12

34

56

78

910

1112

1314

1516

1718

Img_20191213_173421Img_20191213_173433

Img_20191213_173501Img_20191213_173640

Img_20191213_173712Img_20191213_173755

Img_20191213_173805Img_20191213_173816

Img_20191213_173839P1200966

Img_20191213_174655Img_20191213_174648

P1200967P1200969

Pěvecký sbor nám svým vystoupením zpříjemnil také poslední dopoledne před vánočními prázdninami.

Img_20191220_085307Img_20191220_085558

Img_20191220_085629Img_20191220_085754

Img_20191220_090118Img_20191220_090420

Img_20191220_090459Img_20191220_091012

Img_20191220_091452Img_20191220_091702

Img_20191220_092946Img_20191220_093052

Hudební vystoupení Kamily Nývltové

V úterý 10. prosince navštívila naši školu zpěvačka Kamila Nývltová, která se v roce 2008 zúčastnila pěvecké soutěže X Faktor. Působí jako sólistka Hudebního divadla Karlín, Divadla Broadway a Divadla Hybernia. Zahrála si hlavní role v muzikálech Aida, Kleopatra, Dracula, Angelika ad. Vydala tři CD, spolupracuje a vystupuje s řadou svých pěveckých kolegů. Je patronkou mezinárodní soutěže pro začínající zpěváky Česko zpívá.

Žákům a učitelům naší školy zazpívala několik písní, do některých je i zapojila. Působila velmi mile a žákům se její čtyřicetiminutové vystoupení velmi líbilo. Na konci podepsala Kamila zájemcům kartičky se svým portrétem a s některými žáky se ochotně i vyfotila.

 P1200889P1200917

P1200898P1200900

P1200912P1200894

P1200921P1200928

P1200929P1200932

P1200937P1200941

P1200944P1200949

P1200951P1200954

P1200955P1200960

Tonda Obal na cestách

V pondělí 9. prosince se žáci 1. stupně a 6. ročníku účastnili besed o třídění a recyklaci odpadů. Šlo o program, který pořádá společnost EKO-KOM a.s. s názvem Tonda Obal na cestách. Žáci si hravou formou zopakovali, jak správně třídit odpad, jaké máme druhy popelnic a co se do které vyhazuje.  Dozvěděli se, co se děje po vytřídění jak s komunálním odpadem, tak s vytříděným odpadem, jako je papír, plasty či sklo. Dále viděli konkrétní výrobky vyrobené z recyklovaných materiálů a mohli si osahat ukázky recyklovaných materiálů. Lektorky se často obracely na žáky s otázkami a doplňovaly besedu krátkými videoukázkami o třídění a recyklaci. Besedy přispěly k prohloubení vědomostí proč a jak správně třídit odpad.

P1200840P1200842

P1200844P1200845

P1200846P1200847

P1200848P1200850

P1200852P1200855

P1200858P1200860

P1200862P1200863

P1200868P1200871

P1200881P1200882

P1200883P1200885