Rychlý kontakt

ZŠ  - 518 375 241

MŠ - 518 375 101

ŠJ - 518 375 136

školní družina - 518 326 975

email: zshovorany(zav)email.cz

Akce školy

ZÁŘÍ

1. 9. Slavnostní zahájení nového školního roku


1. 9. Odevzdávání učebnic - 3. - 9. ročník - 7.45 - 11.20


2. 9. Rozdávání učebnic - 7.45 - 11.20


2. 9. Mezitřídní spolupráce mezi 6. a 9. ročníkem


3. 9. Adaptační program - 6. A - KROK Kyjov


4. 9. Adaptační program - 6. B - KROK Kyjov


4. 9. Mezitřídní spolupráce 1. a 5. ročník.


10. 9. Třídní schůzky rodičů - od 16.30 v jednotlivých třídách


15. 9. Dopravní výchova - 3. a 4. třída - dopravní hřiště Kyjov


16. 9. Vodní království lesa - projektový den 6.A - Lipka Brno


16. 9. Vrabčákovy ptákoviny - projektový den 7.A - Lipka Brno


21. 9. Vodní království lesa - projektový den 6.B - Lipka Brno


21. 9. Vrabčákovy ptákoviny - projektový den 7.B - Lipka Brno


29. 9. Les všemi smysly - projektový den 3. třída - Lipka Brno


29. 9. Lesní naučná stezka - projektový den 5. třída - Lipka Brno


30. 9. Les všemi smysly - projektový den 2. třída - Lipka Brno


30. 9. Lesní naučná stezka - projektový den 4. třída - Lipka Brno



1. 10 Plavecký kurz - 4. třída - plavecký bazén Ratíškovice

Logo_opvk_male

Tělesné tresty dětí

DEVĚT KLÍČOVÝCH MYŠLENEK
Na základě výsledků výzkumného projektu vypracovali zahraniční autoři pro rodiče a
vychovatele devět klíčových myšlenek, které pomohou odstranit návyk facek, políčků,
pohlavků.


1. První z nich je zachovat klid. Pocit vzteku a ztráta kontroly je špatným výchovným
rádcem a po jejich odeznění se často dostavuje nedobrý pocit ze svého chování, hanba ze
selhání a někdy i ztráta sebeúcty. V klidu většinou necítíme potřebu řešit problémy
tělesnou silou.


2. Tím se dostáváme k druhému doporučení, kterým je luxus dopřát si sám pro sebe
krátký čas
, během kterého je vhodné se vyladit pro vstřícné řešení konfliktu,
problému atd. V dobré kondici budeme konstruktivnější a kreativnější.


3. Třetí, velmi důležitou radou je být milý, ale pevný a důsledný. Není důvod hovořit s
despektem či posměšně s někým, koho mám rád, ale je třeba důrazně a důsledně sdělit
svůj názor.


4. Čtvrtá rada nabádá k podpoře tvořivého přístupu i na straně dětí. Dítě již bylo
seznámeno s naším názorem a vychovatel teď nepřikazuje ani nelinkuje řešení, ale
dává na uváženou dítěti, aby samo zvolilo nápravu svého chování nebo je poopravilo.
Tak stálé zachováváme respekt k osobnosti dítěte.


5. Dále se doporučuje, aby rodiče a vychovatelé vycházeli z logických důsledků chování
dítěte
. Zkusme si odpovědět na otázku, jak pomůže v situaci rozbitého okna
pohlavek dítěti. Možná lépe se nám bude odpovídat na otázku druhou, zda nebude
prospěšné pro dítě, pro nás a pro majitele rozbitého okna, když se dítě samo postará o
nápravu.


6. Tato zásada platí pro situaci, kdy dítě poruší domluvenou dohodu a nesplní ji. Zásada
zní: stále není důvod pro zdvihnutí ruky, ale v první řadě si necháme vysvětlit,
proč se tak stalo, a zvažujeme pro i proti kázeňskému postihu.


7. Rodič ani vychovatel nevyvolají konflikt a situaci využijí ve svůj prospěch a ukážou
dítěti, jak se k takové situaci postavit a řešit ji.


8. Další doporučení je pro situaci, kdy dítě otálí se splněním našeho požadavku, a znamená
dobrou radu: zachovat laskavost, ale důslednost.


9. Poslední doporučení pro rodiče a vychovatele na cestě ke kultivaci jejich
vychovatelského umu je posledních 5 minut. Jestliže bychom dítěti narušili dopředu
plánovaný program, na kterém mu záleží, proto, aby konečně splnilo dohodu,
doporučuje se čas 5 minut pro obě strany k zamyšlení a rychlé inventuře ztrát a
zisku, bude-li každá strana přísně obhajovat své stanovisko. Po pěti minutách budou
obe strany schopny tvůrčím způsobem spolupracovat na vyřešení problému ke
spokojenosti obou. (K. Kvols)

(převzato z www.ppp-hodonin.eu)