iŠkola.cz - přihlášení


Rychlý kontakt

ZŠ  - 518 375 241

MŠ - 518 375 101

ŠJ - 518 375 136

školní družina - 518 326 975

email: zshovorany(zav)email.cz

Akce školy

ÚNOR


1. 2. Pololetní prázdniny


6. 2. Karneval dětí z MŠ


21. 2. Bubenické vystoupení - žáci 1. stupně


8. a 22. 2. Plavání - 2. a 3. třída


11. - 15. 2. Jarní prázdniny


2. 3. Společenský ples v Čejkovicích

Logo_opvk_male

Pasování prvňáčků na čtenáře

3. prosinec byl pro prvňáčky z naší školy výjimečný. V čtenářské dílně naší školy proběhlo pasování dětí z 1. třídy na čtenáře. Děti se dostaly přes první písmenka a slabiky ke čtení slov a vět, a proto si zasloužily dostat svou první knihu - Slabikář. Nic netušící děti dostaly ráno čtenářské karty a instrukce, které je měly přivézt až ke královně, která je bude pasovat na rytíře čtenářského řádu. Děti po cestičce do dílny musely splnit pět úkolů, kde prokázaly znalost písmen a čtenářských dovedností, které je opravňovaly stát se rytířem. Za pomoci dětí z páté třídy, třídní učitelky a paní ředitelky se děti ve dvojicích vydaly na rytířskou cestu za královnou. Po splnění čtyř úkolů se děti dostaly do knihovny, kde na ně čekal poslední a nejdůležitější úkol. Před „královnou“, paní ředitelkou, musely pokleknout a slovem „slibuji“ potvrdit rytířský slib. Poté byly slavnostně rytířským mečem pasovány na „Rytíře čtenářského řádu“ a obdržely pasovací listinu se slabikářem. Pevně věříme, že se akce dětem moc líbila a hrdost v očích při rytířském slibu zaručí, že se sliby budou řídit.

P1180541P1180546

P1180547P1180549

P1180550P1180551

P1180552P1180553

P1180554P1180555

P1180560P1180564

P1180570P1180571

P1180575P1180576

P1180577P1180580

P1180582P1180585

P1180590P1180595

P1180606P1180607

P1180610P1180614

Img_0337Img_0377

Reklamní plakát na třídění odpadů

Děti z druhého oddělení školní družiny vytvářely v rámci projektu Recyklohraní reklamní plakát na třídění použitých baterií a elektrospotřebičů. Při tom si také povídaly, jak a proč je důležitý sběr těchto vysloužilých zařízení.

0102

0304

0507

0810

Den naruby

Ve čtvrtek 22. listopadu opět po roce proběhl na naší škole celoškolní projekt DEN NARUBY. A proč den naruby? Nevyučovali totiž učitelé, ale na učitele si zahráli žáci 9. ročníku. Ve dvojicích (a jedné trojici) odučili jednu, popřípadě dvě vyučovací hodiny. Všichni zúčastnění deváťáci se snažili a pro většinu to byla určitě cenná zkušenost. Markéta Šťastná musela dokonce suplovat za nemocnou „kolegyni“ a stihla odučit tři vyučovací hodiny. Všichni deváťáci za svou snahu získali certifikát Hodinový učitel.

Dsc_0149Dsc_0154

P1180448P1180453

P1180455P1180458

dojmy žáků 9. ročníku

Co tě napadlo, když ses dozvěděl, že budeš vyučovat jinou třídu?

  • Moc jsem z toho nadšená nebyla, i když jsem věděla už od 6. třídy, že mě den naruby taky čeká.
  • Už aby to bylo za mnou.
  • Hmm, jsu zvědavý, co chytnu za třídu.
  • Řekl jsem si, že to bude zábava, ale čím víc se blížil ten osudný den, tím víc jsem se bál, jak budou reagovat.
  • Vždy jsem si chtěla zkusit učit. Chtěla jsem vědět, jaké to je být učitelem a jaká je to zodpovědnost.
  • Jo super, bude sranda, ale doufám, že to nebudou jazyky.
  • Tak nějak jsem na to celou 9. třídu čekala, kdy nám to řeknou a rozdělí nás do tříd. Napadlo mě, jen ať to není 8. třída.
  • Přepadla mě nervozita, co budu učit.
  • Že to úplně pokazím.

Co pro tebe bylo při výuce nejobtížnější?

  • Nejobtížnější bylo přečíst jejich písmo.
  • Mluvit tak, abych nekoktala a zvyknout si na to, že já zadávám otázky a pokyny.
  • Mluvit před lidmi.
  • Vysvětlit žákům učivo tak, aby ho pochopili.
  • Uklidnit třídu.
  • Mluvit nahlas a srozumitelně a nějakým způsobem uspořádat hodinu tak, aby byla i něčím jiná.
  • Mluvit v souvislých větách anglicky.
  • Ztišit si třídu.
  • Nic mně obtížné nepřišlo. Šlo to jako po másle.
  • Napsat zápis, protože křídou se mi blbě psalo.
  • Mluvit bez zadrhávání.

Jak reagovali žáci ve třídě, ve které jsi učil?

  • Reagovali dobře, snažili se hlásit.
  • Poslouchali a snažili se, až mě to překvapilo.
  • Opravdu velmi divoce.
  • Učila jsem hlavně na 1. stupni. Tam byly děti hodné a aktivní, takže to bylo super.
  • Byli nadšení, že je bude učit někdo jiný.
  • Myslím, že jsme měli velmi dobrou třídu, která se nebála přihlásit a aktivně se zapojovali. Vůbec se nestyděli.
  • Udiveně.
  • Byli šikovní.

P1180463P1180471

P1180473P1180477

P1180484P1180491

Zaskočilo tě něco při výuce?

  • To, že nám zbylo dost času na konci hodiny.
  • Ne, byl jsem ledově klidný.
  • Čas. Měly jsme nachystaných spoustu aktivit a některé jsme ani nestihly. Utíkalo to strašně rychle. Ale když jsem normálně jako žák, tak mně ta hodina připadá nekonečná.
  • Že i žáci na 1. stupni se dokážou hádat s učitelem.
  • Zaskočila mě výborná aktivita žáků a umění potichu naslouchat.
  • Některé holky učivu rozuměly víc než kluci.

Jaké jsou tvé celkové dojmy z výuky?

  • Dobré.
  • Nejdřív jsem se bála a byla nervózní. V hodině mě však nervozita opustila. Nakonec to bylo fajn. Byla jsem ráda, že jsme to úspěšně zvládli a doufám, že se den naruby líbil aspoň trochu i ostatním.
  • Jedna hodina byla v pohodě, ale po více hodinách bych skončil v ordinaci doktora Chocholouška.
  • Bylo to super. A klidně bych šla ještě někdy někoho učit.
  • Bylo to super, klidně bych si to zopakoval, ale ne anglický jazyk.
  • Jsem rád, že jsem si to mohl vyzkoušet.
  • Jsem ráda, že jsem si mohla zkusit učit třídu, ale učitelka ze mě nebude. Byla to zábava a nová zkušenost pro mě.
  • Jsem velmi mile překvapen. Klidně bych si to zopakoval.
  • Mé celkové dojmy jsou pozitivní.
  • Že to musí učitele unavovat.

P1180514P1180520

P1180521P1180532

P1180534P1180536

A jak hodnotili výuku „nových učitelů“ jejich žáci?

 1. třída

  • Chlapci si připravili hodinu matematiky, kterou propojili i se čtením. Dětem se líbily slovní úlohy, které si dotvářely obrázky. Co se dětem nelíbilo, že kluci mluvili dost potichu.

 2. třída

  • Děvčata měla hodinu pečlivě připravenou. Střídala různé činnosti. Dětem se nejvíce líbily soutěže. Na závěr hodiny byli ohodnoceni nejen žáci, ale i děvčata, která vedla výuku. Děti je odměnily potleskem a sladkou odměnou.

3. třída

  • Žáci 3. třídy si hodinu prvouky pod vedením žákyň 9. ročníku velmi užili. Hodina byla zajímavá, „paní učitelky“ byly trpělivé a laskavé. Nejvíce se dětem líbila hra na obchod, kde si mimo jiné ověřili i znalosti z matematiky.

4. třída

  • Hodina se mi líbila, líbily se mi všechny hry.
  • Michal byl moc srandovní a dělal blbosti.
  • Nejvíc se mi líbila hra „Simon says“.
  • Na hodině se mně líbilo, že jsme hráli hodně her. Nelíbilo se mně, že jsme za trest museli dělat kliky.
  • Hodina se mi líbila a chtěl bych je mít každý den. Tato hodina dokonce překonala hodinu tělesné výchovy.
  • V hodině se staršími spolužáky se mi líbilo diktování telefonních čísel.
  • Líbilo se mi to, že jsme hráli různé hry a byli na nás milí. Hodně jsem si to užila.

5. třída

  • Hodina se mi velice líbila. Byli jsme rozděleni do skupin a plnili úkoly o naší České republice. Kluci na začátku hodiny pouštěli prezentaci o krajích. Na konci jsme za odměnu dostali lízátka. Možná mohli mluvit víc nahlas.
  • Líbila se mi práce na koberci a sladká odměna na konci.
  • Kluci byli milí. Měli to krásně vymyšlené.
  • Kluci měli zábavné hry, pěkně propracovaná hodina.
  • Líbilo se mi, že věděli, co dělají.
  • Měli by být oba učitelé.
  • Líbilo se mi, že jsme jen neseděli a ze všeho nejvíc se mi líbila práce ve skupinách.

P1180493P1180494

P1180496P1180503

P1180508P1180509

6. A

  • Hodina se mi velmi hodně líbila.
  • Byla to zábava.
  • Hodina se mi moc líbila, bylo to super. Nejvíc mě bavily ty aktivity.
  • Líbilo se mi, že nás něco naučili.
  • Líbilo se mi, že jsme dostávali za doplňovačky lízátka.
  • Všechno zvládli na jedničku s hvězdičkou.
  • Hodina s deváťáky byla super jako každý rok. Moc se mi líbilo, jak měli nachystané papírky s prací a byla s nimi sranda. Doufám, že jednou budu taky takový. Aneta a Vojta byli best!
  • Líbilo se mi, že byli hodní.
  • Byla to super fyzika. Líbilo se mi, že se k nám chovali jako kamarádi a ne jako učitelé.

6. B

  • Hodina s deváťáky se mi moc líbila. Myslím si, že se jim povedlo napodobit učitele velmi dobře. Hodina byla taková zvláštní, když nás neučil učitel.
  • Moc se mi líbilo, že spolu deváťáci spolupracovali a zvládli to s námi. Taky jsme se naučili nové věci na mapách, např. 3D pohled, panorama.
  • Kluci spolupracovali, a když někdo něco nevěděl, hned mu pomohli. Bavilo mě to.
  • Když nás učili deváťáci, bylo to jiné než v normální hodině. Bohužel nás měli jen na výpočetní techniku. Připravili si to hezky, nebyly žádné komplikace, ale na druhou stranu nás mohli kontrolovat oba, ne jen jeden.
  • I když byli trochu potichu, tak se mně hodina hodně líbila.
  • Hodina se mi líbila, protože byla jiná v tom, že nás vyučoval někdo věkem blíž k našemu věku.
  • Bylo to super. Víc srandy a života do toho dát, ale jinak nemám co vytknout.

7. A

  • Hodina s deváťáky se mi líbila. Třeba to, jak ve Vv chodily mezi lavicemi a radily, jak a co udělat.
  • Líbila se mi přáníčka, která jsme vyráběli. Holky nám na začátku řekly, co máme dělat, a pak už s námi moc nemluvily.
  • Líbilo se mi, že se nestyděly a pomáhaly ostatním.
  • Hodina se deváťačkám povedla.
  • Holky byly milé a příjemné.

7. B

  • Hodiny dějepisu bývají většinou zábavné a tahle nebyla výjimkou. Aktivity byly dobře vymyšlené, jenom jsme toho moc nevěděli, a tak byly holky možná trochu zaražené. Celkově by z nich ale byly dobré učitelky, i když nevím, jak by si vedly při vysvětlování látky. Hodinu hodnotím pozitivně a zasloužily by si odměny.
  • V hodině jsme si opakovali na test a myslím, že mně to pomohlo.
  • Myslela jsem si, že to bude hrozná hodina, ale nebyla. Holky byly milé.
  • Hodina byla super, hry i holky byly super.
  • Hodina dějepisu se mně líbila, protože jsme hráli hodně her a dostávali za ně lízátka.
  • Dějepis jsme si užili, byla to docela zábava.

8. A

  • Hodina se mi líbila, kluci byli dobří a snažili se. Líbil se mi přístup kluků.
  • Líbilo se mi, že kluci chodili po třídě a pomáhali nám, když jsme něco nechápali.
  • Bylo to zajímavé opakování. Líbilo se mi, že za odměnu jsme dostali bonbony.
  • Hodina se mi líbila, možná by mohli víc mluvit, ale bylo to super. Líbilo se mi, že se snažili některým pomoct a za správné výsledky nás odměnili.

8. B

  • Líbily se mi křížovky a aktivitky.
  • Všechno se mi líbilo.
  • Byla tam sranda.
  • Líbilo se mi to, ale kluci málo mluvili.
  • Bylo to lepší než normálně, jenom škoda, že jsme psali test.

P1180537Img_0329

Img_0331Img_0332

Školní zájezd do Anglie

Etické dílny pro žáky 9. ročníku - Vážíš si svého těla, nebo ho zneužíváš?

1. listopadu se uskutečnil preventivní program pro žáky 9. ročníku, zaměřený na prevenci zneužívání alkoholu. V první části diskutovala lektorka s žáky o vlivu alkoholu na lidské zdraví. Děti často považují alkohol za neškodný a to je velká chyba. Lektorka vedla žáky ke kritickému pohledu na alkohol a rizika spojená s jeho zneužíváním. Program byl velmi hodnotný, neboť u dětí rozvíjí zodpovědnost k vlastnímu zdraví. V druhé části se lektorka zaměřila na poruchy příjmu potravy. Upozornila, jak jsou tyto poruchy nebezpečné a jak takto nemocným lidem pomoci. Snad se i díky tomuto programu podaří vypěstovat u našich žáků zodpovědný vztah ke svému zdraví.

P1180386_2P1180388_2

P1180391_2P1180392_2

P1180396_2P1180398_2

P1180399_2

Etické dílny pro žáky 5. ročníku - Jak správně naložit se svými penězi?

Žáci 5. ročníku absolvovali 1. listopadu preventivní program zaměřený na finanční gramotnost. Děti se zamýšlely nad hodnotou peněz, uvažovaly o svých prioritách, o spoření, dluzích apod. Zároveň je lektorka vedla k zamyšlení nad pojmy jako je štěstí a vyšší hodnoty člověka. V závěru děti vyplňovaly pracovní listy, ve kterých se zamýšlely nad hodnotami jednotlivých věcí. Program se dětem líbil, neboť byl velmi pestrý a zajímavý.

P1180406P1180410

P1180416P1180421

P1180434P1180436

P1180437P1180439

Etické dílny pro žáky 7. ročníku - Rodina

31. října 2018 se konal pro žáky 7. ročníku preventivní program s názvem Rodina. Žáci se s lektorkou zamýšleli nad funkcí rodiny a její důležitostí. Děti si v tomto věku dobře uvědomují, jak je pro ně rodina důležitá a uvědomují si její nezastupitelnost v lidském životě. Lektorka vedla děti k zamyšlení, co je pro rodinu nejdůležitější a jak mohou pomoci rodičům v každodenním životě. Děti si uvědomily, že je potřeba nejen konzumovat výhody, které rodina skýtá, ale že si musí rodičů vážit, respektovat jejich autoritu a v rámci svých možností jim pomáhat. Program se dětem líbil, ocenily například praktické rady, jak se zachovat při sourozeneckých neshodách.

P1180344P1180346

P1180349P1180358

P1180365P1180370

P1180373P1180374

P1180376P1180383

Dějepisná exkurze 7. ročníku - Slovanské hradiště v Mikulčicích

Život Slovanů v období Velké Moravy si mohli žáci 7. ročníku lépe představit na dějepisné exkurzi.      V pátek 19. října navštívili areál Slovanského hradiště v Mikulčicích. Byli stručně seznámeni s počátky slovanského osídlení na našem území a s historií Velkomoravské říše. Prohlédli si multimediální expozici pavilonu II, pobavili se při vystoupení historické skupiny Styrke, která žáky seznámila s výstrojí a výzbrojí raně středověkých bojovníků a předvedla jim několik bojových ukázek. A když byl čas na svačinu, mohli si na ohništi opéct špekáček. Poté si mohli zahrát zábavnou hru nebo si zastřílet z luku na terč. Dle zájmu si mohli vyjít na rozhlednu, odkud mohli shlédnout na velkou část velkomoravského hradiště. V další aktivitě se dověděli zajímavé informace o slovanském písmu hlaholici, pokusili se přečíst nápis napsaný tímto písmem a pak se na repliky středověkých tabulek pokoušeli napsat nějaký vzkaz svým spolužákům. Na konci příjemného dopoledne si na krátké procházce prohlédli základy několika velkomoravských kostelů. Exkuzre se jim velmi líbila i díky pěknému počasí.

Dsc07369Dsc07375

Dsc07392Dsc07399

Dsc07438Dsc07448

Dsc07459Dsc07478

Dsc07485Dsc07490

Dsc07493Dsc07494

Dsc07509Dsc07510

Dsc07516Dsc07533

Dsc07570Dsc07581

Dsc07583Dsc07591

Dsc07601Dsc07607

Dsc07619

Do lesa s lesníkem

Žáci 3. třídy prožili 12. října den v lese. Během dopoledního interaktivního programu se dověděli a sami si vyzkoušeli, že les vyžaduje odbornou celoroční péči, kterou zajišťují lesníci. Děti se seznámily s vývojem lesa od semínka až po dospělý strom a zopakovaly si, k čemu dřevo využíváme. Vyzkoušely si sázení mladých stromků, měřily stromy lesnickými přístroji, zahrály si hry, potěžkaly motorovou pilu, poslechly si myslivecké troubení. Přivoněly si ke dřevu a učily se využívat přírodniny k vytvoření dekorací či obrázků. Slunečné počasí tomuto lesnímu poznávání přímo přálo, a tak si děti tento den užívaly plnými doušky a nové poznatky o lese a náročné péči o něj jistě prohloubí vztah k přírodě i k práci lidí, kteří se o ni starají.

Img_20181012_091129Img_20181012_092052

Img_20181012_094342Img_20181012_095422

Img_20181012_100603Img_20181012_101505

Img_20181012_101521Img_20181012_101545

Img_20181012_101616Img_20181012_101845

Img_20181012_101937Img_20181012_102924

Img_20181012_104518Img_20181012_104711

Img_20181012_111037Img_20181012_113030

Img_20181012_113122Img_20181012_113330

Img_20181012_113401Img_20181012_113418

Img_20181012_114831Img_20181012_115018

Img_20181012_115330Img_20181012_120712

Etické dílny pro žáky 8. ročníku - Pohoda a klídek bez tabáčku

V úterý 9. října se uskutečnil pro žáky osmých ročníků preventivní program, zaměřený na negativní vliv kouření na lidské zdraví. V první části si žáci ověřovali své znalosti o kouření formou testu a křížovky. V následné aktivitě žáci diskutovali o rizicích spojených s kouřením. Lektorka upozornila žáky, že pokud se rozhodnou kouřit, musí převzít zodpovědnost za důsledky kouření. Během hrané scénky se žáci učili odolat tlaku vrstevníků a odmítnout cigaretu. Lektorka žáky seznámila s možnostmi odvykání koužení a předala jim kontakty na instituce, které pomáhají v odvykání kouření. Program byl žáky hodnocen velmi kladně, neboť se týkal témata, které je zajímá. Žáci si během programu uvědomili, že neví o kouření všechno a že je škodlivější a ničí život víc, než si doposud mysleli.

 P1180280P1180285

P1180291P1180294

P1180295P1180300

P1180305P1180306

P1180309P1180312

P1180315P1180323