Rychlý kontakt

ZŠ  - 518 375 241

MŠ - 518 375 101

ŠJ - 518 375 136

školní družina - 518 326 975

email: zshovorany(zav)email.cz

Akce školy

KVĚTEN

3. 5. Dopravní výchova - 3. + 4. třída


4. 5. Společné odpoledne - 8. A


4. 5. Zápis do mateřské školy


6. 5. Projektový den v Ekocentru Karpaty - 1.A + 1.B  


14. 5. Společenský ples - od 20.00 v Čejkovicích


18. 5. Třídní schůzky od 16.00 v jednotlivých třídách


19. 5. Sběr starého papíru od 13.00 - 16.30


24. 5. Fotografování tříd


25. 5. Školní výlet 2. + 3. třída - ZOO + Dinopark Vyškov 


30. - 31. 5. Školní výlet 9.A - Praha


30. 5. Cestou do školy bezpečně - preventivní program -  1. A + 1.B 


31. 5. Košík plný rozumu - preventivní program - 2. třída


31. 5. Pravidla a co já? - preventivní program - 3. třída


31. 5. - Školní výlet 1.A + 1. B - ZOO + hvězdárna Brno

Logo_opvk_male

Okrskové kolo McDonald's cup 2022 - 4. a 5. třída

27. dubna se v Hodoníně konalo okrskové kolo McDonald's cupu 2022. 

Hovoranský tým složený z žáků 4. a 5. třídy se utkal z týmy ze ZŠ Komenského Kyjov, ZŠ Červené Domky Hodonín, ZŠ Čejkovice a ZŠ Mutěnice.

 0a7da5e61bcb58b18d46403abd51a36b-0A10de0e636776cdc6d7d477851347f63-0

McDonald's cup 2022

Družstvo chlapců z 1.–3. třídy vyhrálo okrskové kolo soutěže v kopané McDonald’s Cup, které se konalo v Žarošicích. Porazili všechny své soupeře ze ZŠ Žarošice, ZŠ Nenkovice, ZŠ Dr. Joklíka Kyjov a ZŠ Bzenec.

Blahopřejeme k postupu do okresního kola.

 20220427_12242420220427_130050

Rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání

Rozhodnutí o přijetí k základnímu vzdělávání na školní rok 2022/2023 .....zde

Velikonoční tvořivé odpoledne

S příchodem velikonočních svátků pořádala družina 7. dubna tvoření pro rodiče s dětmi. Zájemci strávili celé odpoledne vyráběním dekorací, během kterého mohli ochutnat i něco málo z připraveného občerstvení. Každý výrobek byl jedinečný. Děti i rodiče popustili uzdu své fantazii a všichni si odnášeli nejen krásné velikonoční dekorace, ale i dobrou náladu. Budeme se těšit na další setkání rodičů a dětí ve školní družině.

20220407_14444920220407_144519

20220407_14452920220407_144619

20220407_14462620220407_145357

20220407_15101320220407_153246

20220407_15330220220407_153445

20220407_15362620220407_155523

Zápis dětí do 1. třídy

Letošní zápis do 1. třídy se uskutečnil 6. dubna. Předškolákům se věnovali všichni učitelé 1. stupně. K zápisu se dostavilo celkem 23 dětí. Všechny děti plnily zadané úkoly a za svou snahu si odnesly drobné dárečky.

20220406_13011520220406_130147

20220406_13253920220406_133948

20220406_13571620220406_135726

20220406_13585120220406_135903

20220406_15443820220406_160206

20220406_16023020220406_160313

20220406_16174720220406_16314920220406_163425

Nácvik polonézy

Šestnáct párů žáků 9. a 8. ročníku dokončují nácvik slavností polonézy, kterou zahájí již 27. společenský ples. Tento ples pořádáme v sobotu 14. května od 20.00 v Kulturním zařízení Zemědělské a.s. Čejkovice. 

20220419_134850_220220419_135028_2

20220419_134901_220220419_135150_2

20220419_135403_220220419_135431_2

20220419_135504_220220419_135617_2

20220419_135644_220220419_135635_2

DEN NARUBY

DEN NARUBY

V pondělí 28. března jsme si připomněli Den učitelů. U příležitosti tohoto významného dne proběhl na naší škole opět „Den naruby“. A proč den naruby? Nevyučovali totiž učitelé, ale na učitele si zahráli žáci 9. ročníku. Tento rok měli deváťáci o výuku velký zájem, mnozí z nich odučili i několik hodin. Pro většinu z nich to byla určitě cenná zkušenost. Všichni deváťáci za svou snahu získali certifikát „Hodinový učitel“.

dojmy žáků 9. ročníku

Co tě napadlo, když ses dozvěděl, že budeš vyučovat jinou třídu?

  • Byla jsem ráda, že si to můžu zkusit. Už od 6. třídy jsem se na to těšila.
  • Celkem velká tréma.
  • Jak to bude probíhat, co si nachystat.
  • Bude to sranda, ale pak už jsem měl trochu strach.
  • Těšil sem se, ale zároveň jsem se bál hodiny ORv.
  • Moc se mi do toho nechtělo.
  • Nic moc, docela jsem se aj těšil.
  • Velmi jsem se těšil, ale nevěděl jsem, co budu učit.
  • Byl jsem z toho nervózní.
  • Jakou třídu budu učit?
  • Počítala jsem s tím, docela allright.
  • Docela mě to vyděsilo.
  • Doufala jsem v to, že dostanu dobrou třídu.
  • Hlavně ne osmáky, jinak mi to bylo jedno.
  • Když to nepokazím, tak to bude sranda.
  • Že zase něco pokazím.
  • To bude zajímavé.
  • Těšil jsem se, ale jakmile jsem měl začít učit, celkem jsem znervózněl, naštěstí to pak opadlo.
  • Že se budu snažit zlepšit výuku a vyvaruju se chyb druhých.
  • Byl jsem rád, že se ten den nebudu tolik učit.
  • Těšila jsem se, ale věděla jsem, že když tam vejdu poprvé, tak budu nervózní.

Co pro tebe bylo při výuce nejobtížnější?

  • Na první hodinu vymyslet plán. A udržet pozornost dětí, aby si nepovídaly.
  • Asi to, co mám říkat.
  • Výklad učiva.
  • Asi získat důvěru sama v sebe, abych to odučila.
  • Jak to řeknu, aby to všichni pochopili.
  • Hodně mluvit.
  • Jména dětí a udržet jejich pozornost.
  • Nestydět se a mluvit se žáky.
  • Něco srozumitelně říkat.
  • Zapamatovat si všechna jména a udělat pořádek ve třídě.
  • Mačkat mezerník na klávesnici.
  • Zvládat stres, říct smysluplnou větu.
  • Mluvit.
  • Tempo při práci; dohlížet, aby někdo nedělal něco jiného.
  • Udržet pozornost dětí.
  • Nesmát se.
  • Komunikace s dětmi.
  • To, že někdo byl hodně pomalý a někdo zase rychlý.
  • Mluvit a opakovat ty samé věci.
  • Všechny žáky kontrolovat.
  • Bylo pro mě obtížné vyvolávat žáky, protože jsem polovinu z nich neznal.
  • Povykládat to podruhé té druhé třídě.
  • Mluvit srozumitelně a nahlas.

Jak reagovali žáci ve třídě, ve které jsi učil?

  • Byli rádi, šlo vidět, že mají radost, že mají zvláštní hodinu.
  • Hlásili se, byli šikovní.
  • Byli celkem v pohodě. Poslouchali, smáli jsme se.
  • 8. B docela pozitivně, 7. A byla hodně aktivní a divoká.
  • Po vyučování za mnou přišli a poděkovali, že jsme jim takhle zpříjemnili den.
  • Moc jim to nešlo.
  • Reagovali dobře, zapojovali se.
  • Ve trojce paráda, děcka aktivní, osmička byla horší, ale pár komunikativních lidí bylo.
  • Nereagovali.
  • S „malou většinou“ jsem se znal, takže se nebáli říct, že mají problém.
  • Smáli se, protože jsme neuměli víc než oni sami.
  • Snažili se nesmát.
  • Byli hodní, vůbec se nebavili.
  • Nijak, bylo jim to jedno.
  • Ze začátku byly obě třídy jaksi vystrašené, ale v průběhu hodiny to pak bylo dobré.
  • Naprosto excelentně.
  • Měli jsme půlenou matiku, v jedné půlce bylo 11 žáků a ve druhé 7. Ten rozdíl byl poznat, ale jinak žáci reagovali hezky.
  • Ze začátku se nehlásili, ale pak už jo.

Zaskočilo tě něco při výuce?

  • Asi ne.
  • Nevěděl jsem, co mám říkat, když už jsme neměli nic připravené.
  • Že musím mít dobře rozvrženou práci na hodinu.
  • Že 45 minut je fakt dost.
  • V ruštině někteří nedokázali přečíst slov ze tří písmen.
  • Vymyslet něco, aby to děcka bavilo.
  • Že byli fakt chytří.
  • To, že nás děti poslouchaly a nemluvily.
  • Aktivita dětí, hodně energie.
  • Pár žáků nedělalo to, co mělo, ale potom se to vyřešilo.
  • Ano, jak neschopní jsou někteří žáci ovládat počítač.
  • Mezary znalostí jednotlivých žáků.
  • Ano, vysypala jsem celý balíček bonbonů.

 Jaké jsou tvé celkové dojmy z výuky?

  • Zjistila jsem, jak to v jiných třídách funguje. A i trochu převzala zodpovědnost. Jsem ráda, že jsem si to mohla vyzkoušet.
  • Bavilo mě to.
  • Kdyby to bylo možné, klidně můžu učit ještě.
  • Jsem ráda, že to mám za sebou, ale hudební výchovu bych si i zopakovala.
  • Učit mě bavilo, hlavně ve třetí třídě, ale asi bych nezvládl být učitel.
  • Parádní a bavilo mě to a na chvíli jsem se zamyslel, jestli to není to, co chci v životě dělat.
  • Bavilo mě to, ale v každodenní roli učitele bych být nechtěla.
  • Kdybych neměl takovou hodinu a třídu, kde skoro nikdo nic neví, tak dobré.
  • Bavilo mě to, byla to nová zkušenost.
  • V pohodě, ale určitě bych to nechtěl praktikovat dalších 20 let.
  • Bylo to skvělé.
  • Myslím si, že jsme se učili dobře, vše jsme zvládli a moc mě to bavilo.
  • Bylo to fajn, ale stačilo mi to jednou.
  • Dobrý, užil jsem si to.
  • Pozitivní, ale ke konci mě bolely nohy.
  • Nikdy znovu, mám pocit, že jsem z toho ztratil pár mozkových buněk.
  • Neumím moc mluvit k tolika lidem, ale jinak asi dobrý.
  • Moc mě to nebavilo, práce s dětmi mi nejde.
  • Jsem spokojená, klidně bych vyučovala dál.
  • Bavilo mě to, sice bych úča nikdy nebyla, ale byla s nimi sranda. Šlo nám to upřímně líp, než jsem čekala.
  • Překvapivě to bylo super.
  • Bavilo mě to, užil jsem si to, klidně bych to dělal častěji.
  • Jsem moc ráda, že jsem měla takovou příležitost. Moc jsem si to užila.
  • Bylo to fajn, ale stačilo mi to jednou.

A jak hodnotili výuku „nových učitelů“ jejich žáci?

1. A

Dětem se výuka moc líbila. Holky si pro děti nachystaly hry, soutěže a poslech písniček. Děti hezky reagovaly a spolupracovaly.

 1. B

Děti z 1. B byly ze „Dne naruby!“ nadšené. Kluci byli vtipní, měli připraveno dost aktivit, chválili děti, chodili mezi nimi a dívali se, jak to děti zvládají. Všichni by si to zopakovali ještě jednou. Kluci dostali od všech dětí hodnocení 1.

2. třída

Dětem se líbily činnosti, které kluci připravili. Po celém prostoru tělocvičny měli nachystané velké množství různého náčiní. Děti si losovaly, na které stanoviště půjdou. Za splnění úkolu dostaly perličku. Matematika byla opět zajímavě připravena. Spousty hádanek a problémových úloh, soutěže. Děti byly nadšeny, moc se jim obě hodiny líbily.

„Líbilo se mi, že nám dávali „dobré“ úkoly a byli hodní. Bylo to super.“

3. třída

Žáky 3. ročníku učili starší spolužáci matematiku a český jazyk. Líbilo se jim, že soutěžili o sladkosti, takže měli větší motivaci. V matematice procvičovali násobilku, pamětní sčítání a odčítání do tisíce a písemné sčítání a odčítání do sta.

Český jazyk se jim líbil více. Vyplňovali pracovní list k procvičování rodů a čísla podstatných jmen a poté procvičovali vyjmenovaná slova formou různých her – ty se jim líbily nejvíce. Nakonec svým „učitelům“ zatleskali.

4. třída

Den naruby byl trochu nezvyklý, ale super! Tělocvik byl zábavný, práce ve výtvarné výchově nebyla těžká. Holky nám vše dobře vysvětlily. Určitě se těším, až budu deváťák a zkusím si to na vlastní kůži.

5. třída

Žákům 5. třídy se hodina vedená staršími spolužáky moc líbila. Hlavně úkoly za bonbony, kvízy a procvičování na interaktivní tabuli. „Učitelé“ byli moc milí, usměvaví, zaslouží si velkou pochvalu.

 6. A

  • Dějepis kluci učili výborně. Byli starostliví a hlídali si, jestli máme všechno doplněné. Jsou strašně hodní. Měli to krásně přichystané, nebyli nervózní a chovali se, jako že už byli někdy učitelé.
  • Bylo od nich dobré, že mezi námi chodili a dodávali tomu prostě dobrou atmosféru. Hodinu podali zábavně a dávali nám i lízátka.
  • Forma výuky se mi líbila. Hodně jsem porozuměla učivu. Byli jste milí.
  • Přistupovali k tomu možná trochu rychle a někdy jsem nevěděla, co mám psát.
  • Líbilo se mi to, bylo to zábavné, ale asi bych se z toho dlouhodobě nedokázala učit. Oceňuju jejich přípravu. Dala bych jim jedničku.
  • Šlo vidět, že umí dějepis, protože to dobře vysvětlovali. Já bych je ohodnotila velkou jedničkou s hvězdičkou.
  • Ve výtvarce to měli hezky zpracované, ale trochu se styděli.
  • Od holek ve výtvarce bylo hezké, že nás nechaly si vytvořit, co se nám líbí a rády nám pomohly.
  • U holek z 9. A se mi líbila kreativita.
  • Strašně bych chtěla, aby to bylo ještě jednou.

6. B

  • V dějepise byli kluci profesionální a velice dobře připravení. Odměňovali snahu žáků. Měli to dobře nacvičené.
  • Kluci se velice snažili a chtěli, aby pro nás hodina byla zajímavá. Dost komunikovali, nic bych jim nevytkl. Líbilo se mi to.
  • Bylo dobré, že kluci měli ohledy aj na pomalejší žáky. Mrzelo mě, že se odměny dávaly málo a nevyšlo to na všechny.
  • Byli velmi dobře připravení a učili hodně poutavě. Říkali nám různé zajímavosti a měli nejlepší kokina.
  • Kluci měli v dějepisu dobře rozdělené role.
  • V matematice byly holky taky dobře připravené. Byly ochotné nám pomoct a podporovali naši aktivitu.
  • Holky si pro nás připravily zajímavé aktivity. Trochu nám taky vysvětlily učivo. Mohly častěji mluvit.
  • Matematika byla super. Nejvíc mě bavil pracovní list na hmotnost a taky mě bavil wordwall.
  • Odměny v matematice mě potěšily. Bylo super, že celou třídou proudila pozitivní nálada.
  • Připravily se dobře, ale byly trochu nervózní.
  • Aktivity v matematice se mi líbily, protože jsme nemuseli psát do sešitu. Odměny byly štědré.
  • Ve výpočetní technice si pro nás nachystali velice zajímavé aktivity. Dost komunikovali. Hodina byla zajímavá.
  • Ve výpočetce mohli víc mluvit, jinak dobré.
  • Byli jsme rychle hotoví, takže jsme si na konci hodiny mohli dělat, co chceme na počítačích.
  • Ve výpočetce byli nejméně nervózní a bavilo mě to. Když tam ale někdo něco pokazil, moc si nevěděli rady.

7. A

  • Nejvíc jsem se bavila v matematice. Chtěla bych pochválit Moniku, jak zkrotila Radima.
  • Moc se mi líbila hodiny matematiky. Byly moc dobře připraveny a rozuměly učivu. Všechny hodiny byly zábavné a zajímavé.
  • Nejvíc mě bavila matematika, holky to měly krásně připravené a hezky vysvětlovaly. Samozřejmě i ostatní to měli výborně nachystané. V angličtině holky vymyslely super aktivitu, která mě nejvíc z hodiny bavila.
  • Bavila mě výpočetní technika. Hru jsem programoval poprvé a musím říct, že mě to bavilo. Určitě se k tomu programování vrátím.
  • Ve výpočetní technice se kluci hodně styděli, takže skoro nemluvili. A taky mluvili potichu.
  • Zeměpis byl zábavný a zároveň jsme si zopakovali učivo. Celkově to bylo skvělé a zábavné.
  • Nelíbil se mi zeměpis, protože jsem se hlásil, ale vůbec mě nevyvolali.
  • Líbilo se mi, že to měli dobře připravené, ale jeden učitel jen stál a nic neřekl.
  • Bylo to fajn. Obdivuji je, jak to zvládali a měli s námi trpělivost. Jak si to vše hezky připravili i formou her. Bylo to zábavné a zároveň poučné. Všichni, kteří nás učili, byli moc fajn, ale i trošičku přísní, ale to k tomu prostě patří.
  • Líbilo se mi, že jsme nepracovali jenom s učebnicí nebo s pracovním sešitem. Zvlášť v zeměpise, kde jsme luštili křížovku a pak jsme pracovali s wordwallem. Výpočetní technika se také velmi povedla. Líbilo se mi vše.
  • Deváťáci to měli krásně připravené, byla to zábava a žádná nuda. Ale hlavně ta odvaha jít k nám a učit nás.
  • Den se mi líbil, jen to bylo moc krátké.

7. B

  • Ruština i výpočetka mě bavily.
  • Ruština byla fajn. Kluci si hodinu dobře připravili. Kluci ve výpočetce nám ze začátku moc neuměli vysvětlit, co máme dělat, ale ke konci hodiny se vše zlepšilo a hodina mě bavila.
  • Hodina výpočetní techniky se mi líbila. Byla vtipná, ze začátku trochu chaotická, ale potom už to zvládli úžasně.
  • Ruština se mi líbila, měli s námi trpělivost. Když jsme něco nevěděli, tak nám to vysvětlili.
  • Ruština se mi líbila, protože byla sranda. Ve výpočetce nám mohli víc radit, když jsme něco pokazili.
  • Ruština byla dobrá, až na to, že ji skoro nikdo neumíme. Výpočetka mě bavila, protože programování je můj koníček.
  • Hodina výpočetky se mi líbila. Naučila jsem se nové věci. Neuměli to moc vysvětlovat, ale mně to moc nevadilo. Ke konci hodiny to každý zvládl, což se ne vždy podaří. To, co kluci vymysleli, bylo velmi zábavné.
  • Ruština byla dobrá, výpočetní technika taky, jen tempo mohlo být pomalejší.
  • Hodiny s deváťáky se mi líbily. V ruském jazyce se mi líbilo, že si pro nás připravili hodně her. Ve výpočetce jsem se naučil programovat.
  • Bylo to dobré. Líbilo se mi, že se zapojovali všichni deváťáci, že nemluvil jenom jeden, ale že mluvili všichni.
  • Výpočetní technika se mi líbila. Jenom jedna věc mi vadila, a sice to, že to probírali moc rychle.

8. A

  • Angličtina se mi líbila, protože holky se nebály zřetelně mluvit.
  • Angličtina mě bavila. Byla to sranda.
  • V angličtině se mi líbilo, jak na sebe navazovaly zábavné aktivity.
  • Angličtina byla dobrá, pracovali jsme ve skupinách.
  • V ORv kluci moc nemluvili, takže to převzala paní učitelka, to se mi moc nelíbilo.
  • Bylo to dobrý. Nejvíc mě bavil přírodopis. Kluci byli šikovní, nebáli se mluvit. Měli to hezky připravené.
  • Hodina přírodopisu byla plná zajímavých faktů a pokusů.
  • Hodiny se mi líbily. Nejlepší hodina byla anglický jazyk. Holky to měly hezky vymyšlené a hodně se mi líbily jejich aktivity. K žádné hodině bych nedala žádné mínus. Všechny bych hodnotila kladně.
  • Všechny hodiny byly v pohodě, jenom v přírodopisu ten druhý skoro vůbec nic nedělal.
  • Byli docela nervózní, ale to se dá pochopit.

8. B

  • Angličtina se mi líbila, ale hodina mohla být trochu zábavnější.
  • Angličtina byla zábavná, hlavně procvičování slovíček, dostala jsem lízátko.
  • Nelíbilo se mi, že starší žáci mluvili občas potichu a nerozuměl jsem tak danému slovíčku, ale líbilo se mi podání učiva různými hrami, které normálně nehrajeme.
  • Angličtina byla zábavná, nemuseli jsme celou hodinu sedět v lavicích.
  • Líbil se mi přírodopis, učitelé byli výborní, vše zvládli na jedničku.
  • V přírodopisu kluci dobře vysvětlili novou látku a uvedli i pár zajímavostí.
  • V přírodopisu byla škoda, že mluvil jen jeden.
  • V hudebce jsme si vyzkoušeli něco jiného, bavilo mě to.
  • Hudebka mě hodně bavila. Tancování byla zábava a deváťáci, kteří nás učili, byli fajn. Objasnili nám nějaká slova z našeho nářečí a zpívali jsme i pár folklórních písní.
  • Fyzika byla super.
  • Fyzika mi moc nejde, takže mě to moc nebavilo. Holky ale zase byly na nás hodnější.
  • Ve fyzice jsem pochopila, co jsem nechápala, takže dobrý.
  • Holky odvedly skvělou práci. Opakovali jsme nějaké věci, které jsme už předtím dělali, ale to nemění nic na tom, že to měly hezky připravené.
  • Zeměpis byl super, díky holkám už vím zase něco víc o Maďarsku.
  • Holky v zeměpisu někdy rychle přepínaly prezentaci, jinak se mi hodina líbila.
  • Zeměpis mě baví i s normální učitelkou, takže pohoda.
  • Všechny hodiny byly zábavné, bylo to lepší než normální vyučování. Nejlepší byla Hv. Ale i v jiných předmětech jsme se naučili něco nového nebo jsme si učivo opakovali.
  • Byla to sranda, ale někteří učitelé jen mlčeli.
  • Aktivity o lízátko byly dobrý nápad.
  • Bylo to dobré. Někteří deváťáci by možná mohli popřemýšlet o zaměstnání učitele.

Dsc_0002Dsc_0005

Dsc_0008Dsc_0022

Dsc_0026Dsc_0028

Dsc_0033Dsc_0048

Dsc_0051Dsc_0060

Dsc_0064Dsc_0073

Dsc_0082Dsc_0089

Dsc_0098Dsc_0104

Dsc_0110Dsc_0111

Dsc_0119Dsc_0127

Dsc_0131Dsc_0138

Dsc_0146Dsc_0151

Dsc_0152Dsc_0159

Dsc_0174Dsc_0178

Dsc_0183Dsc_0190

Dsc_0199Dsc_0204

Dsc_0206Dsc_0216

Dsc_0218Dsc_0229

Dsc_0233Dsc_0237

Dsc_0250Dsc_0258

Dsc_0263Dsc_0270

Dsc_0274Dsc_0279

Dsc_0281Dsc_0287

Img_9622Img_9623

Img_9634Img_9640

Img_9650Img_9658

Img_9653Img_9662

Img_9665

 

Zápis do 1. třídy

Velikonoční tvořivé odpoledne pro rodiče s dětmi

ZŠ T.G.Masaryka Vás zve na Velikonoční tvořivé odpoledne pro rodiče s dětmi.

 Velikonocni-tvoreni-v-druzine

Jarní fotosoutěž

ZŠ T. G. Masaryka vyhlašuje fotosoutěž s jarní tematikou.

Obrazek1_2