Rychlý kontakt

ZŠ  - 518 375 241

MŠ - 518 375 101

ŠJ - 518 375 136

školní družina - 518 326 975

email: zshovorany(zav)email.cz

Akce školy

LEDEN

1. a 2 třída - prezenční výuka


3 . - 9. ročník - distanční výuka

Logo_opvk_male

ROZHODNUTÍ ZŘIZOVATELE O UZAVŘENÍ MATEŘSKÉ ŠKOLY

Na základě rozhodnutí zřizovatele bude od středy 18. 3. 2020 uzavřena Mateřská škola  v Hovoranech i školní jídelna pro cizí strávníky.

Žádost o ošetřovné při péči o dítě do 10 let z důvodu mimořádného opatření bude potvrzovat  škola v době od 8 do 12 hodin.

Uzavření základní školy

UZAVŘENÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLY

Bezpečnostní rada státu rozhodla, že je zakázána osobní přítomnost žáků na vzdělávání v základním školství.

Počínaje středou 11. března 2020 až do odvolání bude pro žáky základní škola uzavřena, včetně školní družiny

a školní jídelny.

Obědy a svačiny budou žákům automaticky odhlášeny.

Žákům budou zasílány informace o samostudiu a úkoly k procvičování učiva přes portál i-školy.

Žádost o ošetřovné při péči o dítě do 10 let z důvodu mimořádného opatření bude potvrzovat hospodářka školy v době od 8 do 14 hodin v kanceláři základní školy.

Formulář ke stažení: zde

 Provoz mateřské školy bude bez omezení.

Mimořádné opatření

26. společenský ples

7. března 2020 pořádala základní škola ve spolupráci se Sdružením rodičů a Obecním úřadem Hovorany v sále Zemědělské a.s. v Čejkovicích 26. společenský ples. Byl zahájen slavnostní polonézou, kterou zatančili žáci 9. tříd, doplnění žáky z mladších ročníků. K tanci hrála skupina Novios z Prostějova a cimbálová muzika Denica ze Šardic.

V průběhu večera jsme mohli také zhlédnout stepařské vystoupení Vojty Holického.

Všem rodičům a firmám velmi děkujeme za věcné i finanční dary do bohaté tomboly.

0102

0304

0506

0708

0910

 11_1312_13

13_1314_13

15_1116_12

17_1118-2

18_919-2

19_520-2

20_721-2

21_822-2

22_823-2

23_824-2

24_725_7

26_727_7

28_629-2

29_630_6

31-231_5

32_433_3

34_337_3

38_339_2

Zápis do 1. třídy

Odkaz na pozvánku: 

Pozvanka-na-zapis

Karneval v družině

Měsíc únor je dobou masopustů a karnevalových radovánek. Nejinak tomu bylo i v naší družině. Jednu únorovou středu se naše družiny proměnily v pohádkový ráj plný princezen, kouzelníků, indiánů a dalších nejen pohádkových postav. Den plný radovánek, soutěží a tance jsme si všichni užili.

87448934_503475830365774_6611752206846656512_n87484036_600837503980469_2426587351791697920_n

87727711_494045568151766_8269412925140107264_n87905411_1458008277714167_7799984647638614016_n

87991426_541211459838385_9170789654192979968_n88154012_136220387673383_1037765090574598144_n

88044455_1310485169141017_1182966810887061504_n88094542_240897310288742_6971658307199041536_n

Img_20200226_13205188032396_2277633565866949_2119215968554057728_n

Img_20200226_132228Img_20200226_134424

Projekt Originální svíčka

Během měsíce února proběhl ve všech odděleních školní družiny projektový den, ve kterém si žáci mohli vyrobit vlastní originální svíčku. V rámci tohoto dne nás navštívil pan Grombiřík, který se výrobou svíček zabývá již několik let. Seznámil žáky s druhy vosků, ze kterých se svíčky vyrábí a se všemi ingrediencemi, které jsou k výrobě potřeba. Pak si žáci za jeho odborného dohledu vyrobili vlastní svíčku. Žáci byli s výsledky své práce velmi spokojeni. Odnesli si nejen krásnou svíčku, ale i plno nových zkušeností a vědomostí.

87456893_333911814229226_801735304556838912_n87532761_209240920352943_2059919774619533312_n

87593543_507584296824557_6391960906196058112_n87616118_187113469290247_3401513308434464768_n-1

87788787_635572797010094_1502882668314886144_n87903419_806879766455822_7253616454845595648_n

87962890_548489319352788_7699438711619977216_n-188053689_637058293537082_3970731869703503872_n

88094542_187085179289318_7881343199514460160_nImg_20200224_141106

Img_20200224_141118Img_20200225_112826

Masopust

V týdnu od 24. – 28. 2. se děti ve druhé třídě seznamovaly s jednou z lidových tradic, která se drží ještě na vesnicích, a to Masopust.

Děti zhlédly video z „Obchůzky maškar na vesnici“, pracovaly s textem a obrázky vztahujícími se k tradici, naučily se zpívat i tančit tradiční „Šavlový tanec“, vyzkoušely si výrobu masopustního sladkého pečiva „BOŽÍ MILOSTI“ a nakonec se vydováděly na masopustním reji masek. Doufáme, že se některé tradice budou stále dodržovat a budeme se snažit ve škole dětem další připomínat.

Img_2364Img_2385

Img_2388Img_2391

Img_2410Img_2417

Img_2412Img_2413

Img_2415Img_2403

Img_2419

Nácvik polonézy

Žáci 9. tříd se od října svědomitě připravují na slavnostní polonézu, jíž zahájí 26. společenský ples, který se uskuteční v sobotu 7. března 2020 v sále Zemědělské a.s. v Čejkovicích.

P1210103_2P1210104_2

P1210106_2P1210107_2

P1210108_2P1210110_2

P1210111_2P1210112_2

P1210115_2P1210119_2

 P1210120P1210121

P1210124P1210125

P1210126P1210127

 P1210128P1210133

P1210129P1210131

P1210136P1210137

P1210138P1210139

P1210140P1210141

P1210143P1210145

Den naruby

Den naruby   

     Ve čtvrtek 6. února opět po roce proběhl na naší škole celoškolní projekt „DEN NARUBY“.

A proč den naruby? Nevyučovali totiž učitelé, ale na učitele si zahráli žáci 9. ročníku. Ve dvojicích odučili jednu, popřípadě dvě vyučovací hodiny. Všichni zúčastnění deváťáci se snažili a pro většinu to byla určitě cenná zkušenost. K výuce se dostavili všichni „náhradní učitelé“, i když někteří měli menší zdravotní potíže. Všichni deváťáci za svou snahu získali certifikát „Hodinový učitel“.

 dojmy žáků 9. ročníku

Co tě napadlo, když ses dozvěděl, že budeš vyučovat jinou třídu?

  • že to asi nezvládnu, ale nakonec to dopadlo dobře
  • dopadne to blbě, nebude mi rozumět
  • představoval jsem si, jak budu učit a jak to bude super věc být učitelem na den
  • nová možnost, jak se rozvíjet
  • těšila jsem se, ale hned potom jsem dostala trému
  • že to dopadne hrozně, celkový strach z toho, že něco udělám blbě
  • byla jsem chvíli ve stresu, jestli vše dopadne dobře, ale dopadlo to líp, než jsem očekávala
  • že to pokazím
  • že to bude divné
  • že chci učit bratra
  • zajímalo mě, kterou budu mít třídu a co budu učit, doufala jsem, že budu na 1. stupni
  • bral jsem to tak nějak jako takovou „školní tradici“
  • že zjistím, jestli je obtížné vyučovat
  • že to bude určitě velká legrace

 Co pro tebe bylo při výuce nejobtížnější?

  • zaplnit celou hodinu různými aktivitami, protože nám zbylo ještě hodně času
  • mluvit srozumitelně, aby tomu rozuměli
  • trapné ticho, když jsme nevěděli, co dělat
  • překonat stres před dětmi a hlavně neudělat nic trapného
  • rozhodně mluvit plynule, nahlas a nezadrhávat se
  • mluvit s tolika žáky
  • držet se plánu učení a nepůsobit přísně
  • ze začátku asi mluvit, ale potom to přešlo
  • nejobtížnější bylo se správně vyjadřovat
  • strach z neúspěchu
  • mluvení a stres
  • najít ovladač od projektoru
  • nejtěžších bylo asi prvních deset minut, než jsem se s nimi seznámila a taky nervozita
  • bála jsem se, že si zlomí nohy, protože pro bonbónky všechno

 Jak reagovali žáci ve třídě, ve které jsi učil?

  • čekala jsem, že se nebudou hlásit a odpovídat, ale naopak byli aktivní a hezky se zapojovali
  • myslím si, že byli trochu klidnější než normálně, protože nevěděli, co od nás mají čekat
  • někdy se zasmáli, ale většinou dávali pozor a byli hodní
  • byli trochu zaskočení, že je přišel učit někdo jiný
  • bavilo je to, smáli jsme se, takže myslím, že v pohodě
  • myslím si, že je to docela bavilo a můj výklad pochopili
  • odpovídali, byli čilí
  • byli celou hodinu potichu a dávali pozor
  • žáci byli aktivní, nebáli se zeptat, reagovali na vše, na co jsme se zeptali

 Zaskočilo tě něco při výuce?

  • zaskočilo mě to, jak moc dobře to probíhalo
  • ani ne, měli jsme všechno připravené
  • ani ne, věděl jsem, že to učitelé nemají lehké  a že  když jim ty nervy rupnou, tak to po dnešku chápu
  • myslel jsem si, že to bude mnohem těžší, takže mě zaskočilo to, že to nebylo tak hrozné
  • že se žáci nebáli mluvit
  • že žáci měli všechno moc rychle hotové

 Jaké jsou tvé celkové dojmy z výuky?

  • jsem ráda, že jsem si to vyzkoušela a celkem mě to i bavilo
  • hodně kladné, ale asi bych to nemohla dělat jako moje budoucí povolání
  • podle mě je den naruby skvělá věc, vžijete se do pocitu, jak učitelé každý den učí a uvědomíte si, jak je to náročné něco žáky naučit
  • podle mě by bylo lepší, kdyby byl den naruby 28.3.
  • bylo to super, klidně bych v tom pokračoval, ale na učitele nepůjdu
  • bavilo mě vyvolávat žáky
  • moc jsem si to užil a možná bych si to i zopakoval
  • užil jsem si to, byla to spíš kladná zkušenost
  • nechápu, na co si učitelé furt stěžují
  • učitelem asi nebudu, ale zkušenost je to dobrá
  • moc mě ta hodina bavila, zopakovala bych si to ještě jednou

 A jak hodnotili výuku „nových učitelů“ jejich žáci?

 1. třída

Dětem se nové paní učitelky líbily. Holky měly hodinu pěkně přichystanou, s její přípravou jsem jim pomohla. Dětem dávaly za odměnu razítka. V příštích hodinách by holky mohly mluvit hlasitěji.

 2. třída

Dětem se výuka deváťáků líbila. Děvčata vybrala odpovídající úroveň výrobku pro 2. třídu a děti to moc bavilo.

 3. třída

Hodina angličtiny se nám líbila. Byla legrace. Hra byla super. Naučili jsme se nová slovíčka, začali jsme novou lekci a naučili jsme se novou písničku. Deváťáci ale mohli mluvit víc nahlas.

Hodnocení paní učitelky: Oba žáci měli rovnoměrně rozdělené úkoly, které byly dobře zvolené a připravené. Občas mohli zvolnit tempo.

 4. třída

Den naruby se dětem líbil, těšili se, až je jejich starší spolužáci v roli učitele naučí něco nového. Nejvíc se dětem líbil laskavý přístup, matematické hry a sladké odměny, které získávaly za vítězství ve hře.

 5. A

  • Hodina se mi s deváťáky moc líbila. Krásně se na tu hodinu připravili, ale někdy to neměli tak plynulé jako naše paní učitelka. Byla s nimi větší sranda, než jsem čekala.
  • Bylo to moc super, šlo vidět, že jsou chytří a snaží se, ale někde byly ještě ty nejistoty. Uměli to dobře vysvětlit. I naší paní učitelce se líbili.
  • Hodina se mi moc líbila, protože byla srandovní. A deváťáci ji zvládli perfektně. Poklona pro ně.
  • Líbilo se mi, že alespoň jednou byl každý žák u tabule a každý si to mohl tím pádem vyzkoušet, být vyvolán žákem deváté třídy. Můj vlastní závěr je takový, že dávám „palec nahoru“.
  • Líbilo se mi, že když měl někdo něco špatně, tak mu pomáhali. A nedávali nám příliš těžké úkoly.
  • Líbilo se mi na nich, že dokážou vysvětlovat skoro jako paní učitelka. Asi bych to ale nevydržel mít je celý rok. Přesto jsem byl rád, že nás jednu hodinu učili a chtěl bych jim za tuto hodinu poděkovat.
  • Líbilo se mi, že se snažili zapojovat všechny a že jsme se nenudili. K tabuli chodili i ti, kteří se jindy moc nezapojují.
  • Mně se líbilo, že pěkně psali a malovali geometrická tělesa.

 5. B

  • Hodina s deváťáky se mi líbila, ale byla moc krátká. Deváťáci byli moc tiší.
  • Líbilo se mi, že jsme hráli vybíjenou.
  • Byli na nás hodní.
  • Nelíbilo se mi, že nehráli s námi.
  • Líbilo se mi, že jsme hráli vybíjenou, ale nelíbilo se mi, že jsem se nespotil.

 6. A

  • V dějepisu se mi líbilo, že jsme hráli opakovací bingo a v ORv, jak jsme přiřazovali lístečky k obrázkům. Tyhle dvě hodiny se mi moc líbily.
  • Líbilo se mi, že jsme v ORv chodili po chodbách a hledali lístečky.
  • Hodina dějepisu mě docela bavila. Jsem ráda, že už jsem připravená na test a nemusím se zas tak moc učit.
  • V ORv mluvili trochu potichu, ale hra hledání lístečků mě bavila. Oba mohli trochu víc mluvit.
  • Hodina ORv se mi líbila až na to, že mě učila vlastní sestra.
  • Líbilo se mi na tom vše.

 6. B

  • Holky v češtině byly moc fajn, měly hezky nachystané aktivity, ale mluvily celkem potichu. Ale největší plus pro holky za bonbóny. Kluci v přírodopisu byli v pohodě, jenže zápisky diktovali hodně rychle.
  • Hodiny byly dobré. Líbilo se mně, že jsme moc nepsali.
  • Byla zábava, mluvili někdy potichu a někdy moc rychle.
  • V češtině se mi líbilo, že jsme se zasmáli.
  • Líbilo se mi, že se nebáli a že nám holky dávaly bonbónky.
  • Kluci mluvili moc rychle, ale měli pěknou prezentaci.
  • Líbilo se mi to, bylo to něco jiného než normální hodina.

 7. A

  • V angličtině byly holky dobře připravené, hodně mě to bavilo. Byly super aktivity. Kluci v matematice byli také dobře připravení. Některé úkoly byly těžší, ale dobře provedené.
  • Hodiny matematiky i angličtiny se mi líbily, hráli jsme různé hry a dostali jsme odměnu.
  • Dnešní den naruby byl super. Moc se mi líbilo, jak to měli nachystané. Byli trošku nervózní, ale to k tomu patří. Myslím, že by z nich klidně mohli být učitelé.
  • Bylo to super, ale holky by mohly mluvit trochu hlasitěji. Byl bych rád, kdybychom s nimi měli víc předmětů.
  • Holky byly bomba, byla s nimi sranda. Konec hodiny byl cool, až na to vybírání nejhezčího kluka a holky. Borci taky byli super, měli bohatý program až na to, že matika není moje silná stránka a úkoly byly pro mě trochu těžší.
  • V angličtině se mi líbilo, že jsme neseděli pořád na jednom místě. V matice to bylo taky super, jedničky skoro zadarmo, hry a hlavně procvičování.

 7. B

  • Byla to prima a švanda, bavilo mě to kvůli jejich příkladům. Byli dobří.
  • Měli to hezky připravené. Když někdo něco nechápal, zřetelně mu to vysvětlili. Bavilo mě to.
  • Bylo dobré, že se nám věnovali, když jsme nic nevěděli. Líbily se mi úkoly, které si pro nás připravili. Někdy se zasekli, ale měli to dobře připravené.
  • Měli to dobře přichystané, ale mluvili potichu.
  • Hodina s klukama se mně líbila. Mohli s námi víc mluvit, ale jinak fajn.
  • Tento den mě vždy potěší, protože to je vždy něco nového.
  • Měli to dobře připravené a snažili se. Když jsme něco nevěděli, tak nám to dokázali vysvětlit. Trošku mi vadilo to, že když jsme něco nevěděli, tak nám poradili a hned řekli výsledek.
  • Měli to dobře připravené, ale někdy jim trvalo, než něco řekli. Pracovali jsme ve skupinách, což bylo fajn.

 8. A

  • Mluvili potichu, jinak to bylo dobré. Líbila se mi aktivita za lízátko.
  • Hodina byla v pohodě, oba dva se snažili. Hodina byla tichá, ale to bylo naší chybou.
  • Šlo vidět, že byli nervózní, ale měli to hezky naplánované a vymyšlené. Hodina se mi líbila.
  • Bylo to zábavné. Bavilo mě to a mohli by to zopakovat.
  • Bylo to celkem zábavné, dostatečně vše vysvětlili, ale byli moc tiší.
  • Bylo to pěkné, pokusy byly fajn, moc jsem si to užil, byla sranda, paráda! Nemám co vytknout.

 8. B

  • Matika byla super. Honza K. uměl před tabulí dobře vysvětlovat. Chemie byla taky super, ale někdy mluvili až moc potichu.
  • Chemie mě taky celkem bavila. Chemie mě baví i normálně, ale teď to bylo ještě lepší.
  • Hodina matematiky byla skvělá, líbilo se mi, že byla trošičku uvolněnější.
  • V matematice se mně líbilo, že jsme nepsali moc do sešitu a neměli jsme úkol. V chemii se mi líbily pokusy na konci hodiny.
  • Dobrá hodina, u které zábava nechyběla. Kluci by dokázali normálně učit, neměli problém s mluvením a humoru bylo dostatek.
  • Chemie byla zajímavá, zvláště obarvování plamene různými kovy. Učitelé byli super. I v matice to bylo super. Díky Honzo a Honzo!
  • Chemie byla taková klidná a tichá. V matice bylo dobré to kouzlo na konec.

 Dsc_0144_2Dsc_0146_2

Dsc_0150_2Dsc_0152_2

Dsc_0154_2Dsc_0158_2

Dsc_0165_2Dsc_0167_2

Dsc_0174_2Dsc_0175_2

Dsc_0178_2Dsc_0180_2

Dsc_0183_2Dsc_0186_2

Dsc_0197_2Dsc_0202_2

Dsc_0206_2Dsc_0209_2

Dsc_0213_2Dsc_0216_2

Dsc_0217_2Dsc_0223_2

Dsc_0226_2Dsc_0230_2

Dsc_0233_2Dsc_0234_2

Dsc_0236_2Dsc_0238_2

Dsc_0242_2Dsc_0251_2